NPC (Non-Player Character), Türkçe olarak "Oyuncu Karakteri Dışında Karakter" anlamına gelir. NPC'ler, video oyunları ve diğer interaktif ortamlarda kullanılan bir terimdir. Oyuncuların etkileşimde bulunabileceği, hikayeyi ilerletmek veya oyun dünyasını daha zengin hale getirmek için tasarlanmış yapay zeka kontrollü karakterlerdir. NPC'ler, genellikle oyun dünyasında farklı rolleri olan karakterlerdir ve oyuncularla etkileşim kurabilirler.
NPC'ler, çeşitli rollerde olabilirler. Bir oyun dünyasında, bazı NPC'ler hikayeyi ilerleten önemli karakterler olabilir. Örneğin, ana görevleri veren bir kral veya kahraman gibi. Diğer NPC'ler ise yan görevler, ticaret, bilgi verme gibi daha ikincil rollerde olabilirler. Oyuncular bu karakterlerle konuşabilir, görevler alabilir veya eşyalar alışverişi yapabilirler.
NPC'lerin yapay zekâları, oyun geliştiricileri tarafından programlanır. Bu yapay zeka genellikle oyuncuların davranışlarına ve dünya etkileşimlerine yanıt verecek şekilde tasarlanır. Ancak, NPC'ler genellikle gerçek insanlar gibi karmaşık düşünme yeteneklerine sahip değillerdir. Bu nedenle, bazı durumlarda etkileşimleri oldukça sınırlı veya önceden belirlenmiş olabilir.
NPC'ler, oyun dünyasına derinlik ve zenginlik katarlar. Oyuncuların dünyayı keşfetmesine ve hikâyeyi deneyimlemesine yardımcı olurlar. Aynı zamanda, oyun geliştiricileri için de önemli bir araçtır; çünkü oyuncuların deneyimini yönlendirebilir, hikâyeyi ilerletebilir ve oyun dünyasını daha canlı hale getirebilirler.
NPC'ler video oyunları ve diğer interaktif bilgisayar oyunlarında genellikle bot oyuncu olarak da adlandırılan, yapay zekâ tarafından yönlendirilen oyun içi karakterlerine verilen isimdir. Oyuncuların etkileşime girebileceği ve oyun dünyasını keşfederken karşılaşacakları çeşitli rollerde bulunabilirler.